logs archiveBotHelp.net / Freenode / #2f30 / 2015 / July / 23 / 2
FRIGN
stateless: what do you think of bocker?
stateless
now it worked hm wtf
looks terrible
linux networking tools are terrible
z3bra
they finally have spare dediboxes!
stateless
yes
the smallies
grab one now!
z3bra
do you have one?
stateless
you need to request hardware kvm though if you ever have to use the serial console :(
I have the xc
http://saturn.2f30.org
z3bra
my heart's balancing between both
haha
stateless
it is awesome
I run openbsd on it
fu*k vps
:P
xenkey
Anyone know any more OSes for the raspi?
z3bra
:P
stateless
xenkey, netbsd
xenkey
ah
stateless
plan9
inferno
:P
z3bra
the SC cpu looks rather slow
stateless
z3bra, yes it is
depends on what you will do with it
z3bra
1x VIA® Nano® U2250
stateless
yes
irc + mail is fine
even httpd
z3bra
basically, web/git/gopher server
stateless
should be fine to be honest
z3bra
yeah?
stateless
I think so yues
well depends
do you expect to server 1 million http requests per second? :P
z3bra
perhaps a bit of compiling?
stateless
serve*
z3bra
hah, doubt so :P
stateless
z3bra, depends
I build openbsd from source on the XC and takes about 2 hours
but I chose the option without the SSD
because I need the storage, I also run http://mirrors.2f30.org on it
which is an official alpine mirror now
I think the XC is perfect candidate for all around stuff
xenkey
VIA Nano huh
Is this online.net?
stateless
yes
z3bra
yeah I noticed
well, 5¬/month can't hurt anyway :P
stateless
yes
what are you gonna run on it?
z3bra
and I can still order an xc later
Just replace the server I have at home
stateless
cool :)
z3bra
so probably alpine
stateless
you can probably use the rescue image to prepare it
z3bra
(so that it will survive my power outages and such
stateless
if it doesn't boot, you won't be able to get any output until you can connect to it remotely
but you can repeat the install process as many times as you want
the XC has serial over ip so that's easier
xenkey
Should I go for void or alpine?
Which do you guys hate least?
stateless
xenkey, nobody cares
z3bra
^
stateless
they are both ok
I like alpine more
z3bra
because you can turn it into morpheus :P
stateless
just stop distro hopping and do some work
xenkey
i have no work to do
this is a pi
it's meant for fu*king about
stateless
ok go outside and fu*k chicks
xenkey
no im good
k0ga
I built webkit from sources (with all its dependences) and it took me near of a day xD
stateless
lol
z3bra
why the hell don't they provide serial over ip :(
stateless
z3bra, to force you to go with xc :P
z3bra
this might work actually :P
stateless
also those kvm switches are quite expensive tbh
and most people buy the sc
so
z3bra
how do you install anything on the sc then?
stateless
it is probably also a cost thing
well you can boot into the rescue image
ssh
and mount /dev/sda1 in /mnt
etc.
make sure you can boot into the rescue image
I think you can
so you will have to install alpine without using the installer
http://uggedal.com/journal/alpine-linux-on-linode/
something along these steps
z3bra
I think I can do that
xenkey
when you forget about irssi https://sr.ht/2314.png
Jeez
stateless
lol
xenkey
This has been connected since first of may
« prev 1 2 3 4 5 6 7 8 next »